Rabu, 2 Mei 2012

Majlis Anugerah Cemerlang Kali ke-37 & Hari Terbuka Asrama

     Pada 28 april 2012 bersamaan hari sabtu lalu, Mozac telah mengadakan Majlis Anugerah Cemerlang Kali Ke-37 Dan Hari Terbuka Asrama. Program yang dijalankan pada setiap tahun ini telah menerima tetamu kehormat, Yang Bhg. Datuk Hj. Naim Bin Abu Bakar PPT., DMSM., Pegawai Kewangan Negeri dari Jabatan Kewangan dan Perbendaharaan Negeri Melaka. 

     Majlis bermula pada 9.00 pagi di Dewan Sultan Muzaffar Syah. Majlis bertujuan untuk meraikan pelajar cemerlang bagi PMR 2011, SPM 2011 dan pelajar cemerlang Peperiksaaan Akhir Tahun 2011. Seramai 105 orang pelajar PMR 2011 yang telah mendapat 8A dalam peperiksaan mereka dan 51 orang pelajar SPM 2011 yang mendapat 9A dalam SPM tahun lalu telah dianugerahkan sebagai pelajar cemerlang. 

     Sementara itu Hari Terbuka Asrama diadakan bagi melatih pelajar menjadi kreatif dalam menghias dorm masing-masing. Dorm yang dipilih sebagai dorm yang tercantik akan diberikan hadiah sebagai penyuntik semangat mereka di masa hadapan untuk menjadi lebih kreatif lagi.  Diharapkan majlis ini dapat memberi semangat dan dorongan kepada pelajar lain lebih berusaha untuk mencapai kejayaan.


Gambar 1: Antara tetamu yang hadir, YDP Alumni, Pengetua M, Yang Bhg. Datuk Hj. Naim bin Abu Bakar , YDP PIBG Mozac dan PKP Mozac.

Gambar 2: Pelajar Terbaik SPM 2011 di tengah, diapit kedua ibubapa beliau, bersama Yang Bhg. Datuk Hj. Naim bin Abu Bakar, YDP PIBG Mozac dan Pengetua Mozac.

Gambar 3: Kedatangan Yang Bhg. Datuk Hj. Naim bin Abu Bakar bersama YDP PIBG Mozac sedang disambut oleh guru-guru MOZAC.