Khamis, 31 Januari 2013

Majlis Penyerahan Bantuan Persekolahan 1Malaysia


         Penyerahan bantuan Persekolahan 1Malaysia 2013 telah diadakan dalam satu majlis yang meriah bersekali dengan Majlis Malam Penutup Minggu Silaturrahim Tingkatan 1 sesi 2013 pada 18 Januari 2013 bertempat di Dewan Sultan Muzaffar Syah. Antara tetamu yang hadir pada majlis tersebut ialah Timbalan Pengarah Pelajaran Negeri Melaka, Encik  Abdul Mutalib Othman, YDP PIBG Encik Roslan bin Mat Nong serta ibu bapa dan guru-guru.

          YAB Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Haji Mohd Ali Mohd Rustam telah sudi hadir dan menyampaikan sumbangan RM100 kepada semua pelajar pada malam tersebut. Kehadiran Ketua Menteri pada malam itu membuktikan keprihatinan pihak kerajaan membantu pelajar memulakan sesi pembelajaran. Ibu bapa juga dapat menarik nafas lega kerana sumbangan tersebut sedikit sebanyak meringankan beban kewangan dan tanggungan mereka dalam menguruskan perbelanjaan persekolahan anak-anak. 


          Majlis pada malam tersebut juga dimeriahkan dengan persembahan oleh pelajar Tingkatan 1 dalam sketsa yang menarik dan juga persembahan nyanyian serta persembahan kebudayaan.